Топ список причин чому димить турбіна

Турбокомпресор – це легені двигуна, які перетворюють кінетичну енергію в потужність, підвищуючи ККД мотора та його міць. Поломки турбіни частіше виникають через рідкісні технічні огляди, понаднормові навантаження, неякісну оливу. 

Чим неприємний дим із турбіни?

  1. Дим із вихлопної труби може бути абсолютно з різних причин та із розмаїттям відтінків: від світлого до чорного. В залежності від типу поломки турбіни виникає дим різного кольору, який визначає серйозність несправності агрегата.
  2. Втрата потужності авто. Це коли ви жмете педаль газу, а тяга автомобіля набагато нижча від очікуваної. В цій ситуації бажано подумати про візит на СТО.
  3. Росте витрата пального та оливи. А на додаток, олива, яка не встигла згоріти, згодом потрапляє у вихлопну систему. У бензиновому двигуні від такого сюрпризу забивається каталізатор та обвуглюються клапани, а у дизельному – засмічується каталізатор і сажовий фільтр.

Чек-лист причин диму в турбокомпресорі

Приводів море, але є найпоширеніші проблеми турбін:

  • Зношення втулок, що призводить до потрапляння мастила у впускний колектор.
  • Руйнування лопатей, частки яких потрапляють у циліндри.
  • Утворення маслянистих відкладень в каналах подачі мастила, що надалі збільшує тертя в роторі та геометрії.
  • Закисання самої геометрії турбіни.
  • Стають непридатними електродвигуни та клапани керування турбіною.

Фактори впливу на турбіну:

  1. Якість мастила. З часом олива втрачає нормальну в’язкість, стає водянистою і погано змащує механізми.
  2. Якість масляних фільтрів у двигуні внутрішнього згорання. Оригінальні фільтри якісніше затримують мікрочастинки забруднених олив.
  3. Переривання роботи двигуна без витримки на холостих обертах спричиняє утворення нагара в турбіні.
  4. Непомірно велике навантаження на турбокомпресор через несправність системи EGR (система рециркуляції вихлопних газів).
  5. Недостатнє вприскування мастила в механізм, що призводить до перегріву валу і його шийки. Повна відсутність оливи призводить до швидкої руйнації агрегата.

Більшість власників авто зіштовхувались з проблемою і після ремонту турбіни, коли двигун однаково димів. Деякі знавці радять трохи поїздити, тому що у випускній системі після ремонту турбіни може залишатися невелика кількість оливи, через що машина димить. Олива повинна з часом вивітритися і дим зникне.

Після недобросовісного ремонту також може лишитися проблема: не затягнули герметично хомут патрубка або один з елементів турбіни. Тому, ремонт потрібно довіряти тільки професіоналам.

Діагностика поломок турбокомпресора

Турбіна знаходиться на перехресті систем двигуна, тому її здоров’я залежить від працездатності та справності всіх вузлів.

Якісна і швидка діагностика може захистити від великих затрат, обмежившись дрібним ремонтом.

Технічне обслуговування краще проводити тільки на станціях, де наявне професійне обладнання та спеціальні умови.

На станціях, як правило, є декілька етапів діагностування:

  1. Демонтаж турбіни.
  2. Перевірка на стенді.
  3. Розбирання агрегата.
  4. Очищення деталей.
  5. Перевірка компонентів на брак.
  6. Заміна зношених запчастин.
  7. Балансування.
  8. Збирання.
  9. Іспити на стенді.
  10. Встановлення агрегата на машину.

Методи оцінювання

  1. Спершу майстер візуально оглядає деталі на пошкодження і ступінь зношеності деталей. 
  2. Перевіряється тиск турбіни та інші робочі показники:
  • Штучно розганяють агрегат, щоб перевірити викиди. Якщо, розігнавши, з’являється синій дим – це серйозна несправність з витіканням оливи в циліндри мотора, яка там же і згорає.
  • Перевірка динаміки агрегата під час розгону дозволяє виявити нестачу повітря з турбіни. Проблемою може бути закоксований корпус або засмічений оливовід.
Декілька рекомендацій від фахівця з ремонту турбін

Аби не допустити серйозних проблем, подовжити якість та строк служби турбіни, необхідно дотримуватися деяких правил.

  • Використовуйте тільки якісну оливу та запчастини.
  • Змінюйте мастило кожні 7000-8000 км пробігу.
  • Не «літайте» на автівці, використовуйте можливості адекватно.
  • Частіше змінюйте повітряні фільтри.
  • Перед виключенням мотора завжди давайте йому попрацювати на холостих обертах.